Dieta dla mam
Twój pokarm ma za zadanie dostarczyć dziecku niezbędne składniki odżywcze i zapewnić prawidłowy rozwój
do ok. 6 miesiąca życia Twój pokarm jest jedynym źródłem pożywienia dla dziecka
Jeżeli jesteś mamą karmiącą piersią, Twoja dieta powinna być odpowiednio zbilansowana, ponieważ:
zbilansowana dieta wpływa również na Twoje samopoczucie i witalność

Produkty, których należy unikać podczas karmienia piersią

Kwasy tłuszczowe trans
Znajdują się one w produktach typu fast food, ciastka czy drożdżówki.
Alkohol
Przenika do mleka matki i może powodować zaburzenia w czasie laktacji.
Kofeina
Zaleca się zmniejszanie jej do maks. 300 mg dziennie. Znajduje się w kawie, herbacie czy kakao.
Konsekwencje stosowania niewłaściwej diety podczas karmienia piersią
Zmniejszona ilość pokarmu
Zmniejszenie ilości wytwarzanego pokarmu jest bezpośrednio związane z niedoborami, które powoduje zła dieta oraz zagęszczeniem pokarmu.
Niedobory pokarmowe dziecka lub mamy
Niewłaściwie zbilansowana dieta może prowadzić do niedoborów pokarmowych w Twoim organizmie oraz u dziecka.
Pogorszone samopoczucie mamy
To, co jesz wpływa na to jak się czujesz oraz ile energii masz w ciągu dnia. Pełnowartościowe posiłki zapewnią Ci lepszą witalność.
BeDiet dla mam karmiących
✨ wybierz dowolny rodzaj diety dostępny na stronie

✨ w ustawieniach diety zaznacz, że jesteś w okresie laktacji

✨ dopasujemy kaloryczność Twojej diety odpowiednio do karmienia

✨ pamiętaj, aby zapotrzebowanie na witaminy i potrzebną w tym okresie suplementację skonsultować z lekarzem